söndag 9 maj 2010

Vilken helg!

Vi har haft en helt underbar och händelserik helg! Solen har strålat och det har blivit riktigt varmt igen. Idag hade vi 25 grader mitt på dagen. Så skönt!!

Igår eftermiddag och kväll var vi hembjudna till familjen Spolander i Johannesburg. Det grillades och vi kunde sitta ute hela eftermiddagen och kvällen. Det känns som det var flera veckor sedan vi kunde sitta ute en kväll, hoppas det här högtrycket håller i sig. Tack Spolanders för en riktig toppenkväll med mycket god mat!

Imorse uppvaktades jag i sängen av barnen, eftersom det är Mors Dag här i Sydafrika. Ivar hade gjort te! Till lunch träffade vi familjen Engberg och en annan kollega till mig på Irene Country Lodge. Mors Dag är tydligen den största uteätardagen i Sydafrika (t o m större än Nyårsafton) och det var helt knökfullt på restaurangen. Maten (buffé) var väl inte den bästa, lodgen ligger väldigt fint vid en sjö och barnen kunde springa i den stora parken.

På eftermiddagen träffade jag min kompis Ulrika och några av hennes kollegor på Menlyn för att lyssna på Parlotones. Det är ett Sydafrikanskt band och jag har hört några av deras låtar på radion tidigare. De var riktigt bra och kul att gå på konsert här i Sydafrika!

Gänget som tog lunch på Irene Lodge där USA:s landslag ska bo under VMAxel letar hösttecken

Inga kommentarer: