fredag 28 maj 2010

Längtar...

Visst längtar man efter att få komma hem till Sverige med ljusa kvällar och viss mat som man saknar. Visst kan man längta att få träffa alla vänner och att kunna gå på gator och i affärer utan att behöva åka bil emellan. Visst kan man längta efter att få gå till jobbet (men bara lite... ;) framförallt att ha ett socialt sammanhang. Den 16 juni flyger jag TYra och Ivar hem och är hemma ett par veckor för att den 19 juli flyga tillbaka igen. Miriam kommer något senare med Noah och Axel, men inte lika sent som förra året...
.
Konstigt nog det jag ser mest ifram emot just nu är att få återvända till Krugerparken, vilket jag Tyra och Ivar ska göra i juli första helgen när vi kommer tillbaka. Då ska vi ha en helg och sova i safaritält och spana lejon!! Ett annat projekt som jag har är att någon gång i september försöka köra genom hela parken med ett antal övernattningar. Parken är cirka 300 km lång och det finns många småvägar! Jag räknar med att jag kommer att behöva 4-5 nätter inne i parken. I de norra delarna är det inte lika rikt djurliv, men naturen skall vara speciell sägs det. Troligtvis kommer Noah och Axel att följa med, men inget är bästämt. Vad vi vet är också att det kommer att bli några ytterligare turer i oktober/november. I just love it!
/Stefan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å vi längtar oxå just dit ... att få uppleva detta tillsammans med er!
/bergengrenarna

Anonym sa...

nämen nu vill ju jag också tillbaka dit!
Elisabeth

Lyxhustru sa...

Jag håller med; safari är såååå kul!! Det bästa vi vet... vi åker så ofta vi kan! =)
Men jag skulle nog längta rätt mycket efter blodpudding, falukorv och filmjölk oxå..! =)