torsdag 27 maj 2010

Trött!

Flyget från Frankfurt till Johannesburg var nästan en timme försenat imorse. Det var väldigt mycket folk på flygplatsen och det tog lång tid att komma genom passkontrollen. Det visade sig att det Brasilianska fotbollslandslaget hade landat ca 20 minuter före oss. Massor av fans var samlade i ankomsthallen (tyvärr såg jag inga spelare, tror jag) och när vi äntligen lyckades ta oss ut från flygplatsen var det långa köer. En positiv sak var dock att motorvägen från flygplatsen nästan är klar, de håller på att sätta upp räckena nu, så det borde vara klart till den 11:e juni.

Min resväska vägde 25 kg på hitvägen (12,5 vägde den till Sverige). Som tur hade min Sydafrikanska kollega en väldigt liten och lätt resväska! Jag har handlat lite ljus och ljusstakar på IKEA, lite filmer, presenter till barnen och lite mat. Vi ska ju snart åka på sommarsemester till Sverige, men lite ost, räkost, knäckebröd och lösgodis åkte med i alla fall.

På eftermiddagen idag har jag varit på jobbet några timmar, så nu känner jag mig väldigt trött. Jag ska läsa lite från nya LasseMajaboken för Tyra och Ivar, men sedan går jag nog själv och lägger mig.
Miriam

Inga kommentarer: