torsdag 13 maj 2010

Förkylningstider

Medans ni hemma i Sverige njuter av en långhelg med, förhoppningsvis, vackert vårväder, är det höstvardag här i Sydafrika.

Vädret just nu är väldigt skiftande, först kallt, sedan betydligt varmare igen och nu är det på väg att bli kyligare igen. Dessutom skiljer det väldigt mycket på dag- och nattemperatur. Många på jobbet och skolan är förkylda och Ivar har varit hemma hela veckan från skolan. Igår började även jag att känna mig krasslig, så idag stannade jag hemma. Jag har sovit bort i princip hela eftermiddagen (hoppas jag kan sova i natt), men nu känner jag mig mycket piggare. Hoppas att Ivar och jag kan gå till jobb och skola imorgon och att resten av familjen inte blir sjuka.

Svenska sommaren börjar närma sig och vi har börjat planera lite för vår resa hem till Sverige. Tyvärr måste vi dela upp oss även i år. Barnen har lov samtidigt som fotbollsVM, men jag kan inte ta semester förrän i juli. Stefan, Tyra och Ivar kommer därför att åka i mitten på juni och Noah, Axek och jag åker i början på juli. Vi kommer bara att ha 2 veckor gemensamt i Sverige i början på juli.

Inga kommentarer: