lördag 22 maj 2010

Borde ha varit...

Lördag och fullt med aktiviteter. Klockan stod på 3.55 för att hinna vara på isen uppvärmd och klar till kl 05.00. Isprinsessorna har det inte lätt med istid här heller... Hemma igen vid 6.40-tiden, väcka pojkarna och skjutsa Ivar till fotbollen kl 07.45. Hem igen och ge tre barn frukost för att vara tillbaka till skolan vid 9.00 för att hämta Ivar på skolan, aj då han har skoskav... hem och byta kläder och skor för att hinna uppfylla löftet om att gå och se "How to train your dragon på bion kl 10.00...lugn stund på bion, bra film. Hem och köra helgens andra muta (pizza igår) och steka pankakor, fixat! Barnen börjar leka själva skönt...nu ska jag få min kopp kaffe... "Pappa det är fullt med glas i mitt rum" ropar Ivar. Tredje golfbollen in i genom ett fönster med småsplitter över hela rummet...tillsammans med allt små-lego och playmobil som redan fanns där innan. Sannering..pust klart! Oj klockan är redan 16..Tyra ska på pjamasparty och bort kl 17...och jag som lovade att hon kunde göra chokladbollar att ta med sig... Klart! Just då hinner jag slänga ett öga på datorn..Tjeckien har kvitterat med mindre än 15 sekunder kvar...typiskt. Nåja vi sätter väl på grillen och TV:n om en halvtimme börjar semifinalen mellan Bulls och Crusaders i Super 14...Rugby. Frågan är bara vad händer härnäst? Detta borde ha varit en lugn lördag med barnen när Miriam är i Sverige... Hoppas Bulls vinner i alla fall... i morgon är det söndag och inget på programmet, det borde bli...
/Stefan

3 kommentarer:

Miriam sa...

Åh hjälp! Såhär blir det bara när man är själv med alla barnen!! Nästa helg tar jag skjutsandet. Själv är jag mycket belåten efter laxlunch och Ikeabesök.

zetterlinds sa...

..och nu har vi haft mer glas i köket...svartpepparburken... Men Bulls leder i halvtid...

Anonym sa...

puh ... blev anfådd bara av att läsa ... kämpa på! Kram malin :-)