onsdag 26 maj 2010

Sköna maj

Efter snart 5 dagar och 4 nätter i Sverige är det dax för mig att flyga tillbaka till Sydafrika ikväll. Igår var en riktigt kall och regnig dag i Göteborg, men annars har jag haft riktigt underbart soligt majväder!

Lördag och söndag var jag i Jönköping, jag hann hälsa på mina föräldrar och träffa några kompisar, äta lax, läsa tidningar samt gå på IKEA och A6. Underbart att få komma hem! Jag längtar redan efter att få komma dit igen i slutet på juli. Det är stressande att inte hinna träffa alla man vill träffa, men nu är det inte så långt kvar tills jag är tillbaka.

De senaste 3 dagarna har jag varit i Göteborg och jobbat. Jag har haft hyrbil och försökt köra i denna stad, som jag inte kört så mycket i tidigare. En liten utmaning att köra på "fel" sida i en okänd stad, trots att jag hade GPS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå kul att ses! Vilken tur du kommer hem och drar ihop en fikaträff. Vi andra har lite svårt att få tummarna loss och träffas för fika annars... :-) Kram /Charlotte

Miriam sa...

Charlotte, jag håller med. Superkul att ses!!