måndag 1 mars 2010

Möcke grönt var det....

Jo, ursäkta alla ni som väntade på ett inlägg igår. Tyvärr har jag lite feber och känner mig hängig så det blev säng tidigt igår. Idag har våra gäster varit med Tyra i Sterkfonteingrottorna.
.
Åter till Krugerresan. Berg-En-Dal som vi bodde i första natten är en av de nyaste camperna i parken. Vi hade tur och fick två relativt fräscha stugor med klimatanläggning och dusch och toalett. Även restaurangdelen och receptionen var trevlig tycker jag. Redan första kvällen åkte vi ut och spanade på djuren. Vi såg då några elefanter, zebror och lite vanliga djur som man ofta ser. Andra dagen började vi tidigt och hade långt att åka. Vi var spända av förväntningar. Tyvärr blev det kanske den dagen som jag tillbringat i parken då jag sett minst antal djur. Vegetationen just nu är toktjock och det är svårt att se mer än ett par meter in om det vill sig illa. Inga kattdjur denna dag heller men en noshörningsmamma med sin lilla unge. Vi åkte cirka 200 km i parken denna dag. På kvällen kom vi fram till Seringa Lodge, favvostället. Där anslöt Miriam, Tyra och Ivar som varit tvugna att stanna kvar i Centurion för skola och arbete. Vi somnade mätta efter en som vanligt vällagad måltid.
Skönt är att jag fått min kamera tillbaka efter service. Jag har verkligen saknat den. Nu är ytterligare ett objektiv på service och jag har lånat ett värsting objektiv..tack Katarina!
.

På N4 strax innan Nelspruit

Zebra första eftermiddagen

Noshörning med ungen softar under ett träd i värmen.

Ganska ofta korsar djuren vägen. Helt orädda för bilar, vilket ni kommer att se i morgon..
Zebra close up
.
Vill inte vara med på bild...men nyfiken

Inga kommentarer: