lördag 27 februari 2010

Japp då har vi varit på resa i Krugerparken igen...

I onsdags reste jag och våra gäster från Tyskland till Krugerparken. Efter en resa på cirka 5 timmar kom vi till den södra delen av parken. Det började med incheckning och sedan ett snabbt dopp i campens pool. Vi bodde denna gång i Berg-En-Dal som ligger i ett bergsområde i södra delen. Dagens största händelse var att när vi packat ut och innan vi skulle åka ut för att titta på djur så satt jag i framsätet med skjutdörrarna öppna och läser kartan. Jag hör våra vänner pyssla i bilen. Döm av min förvåning när jag vänder mig om och ut ur bilen sticker en silkesapa. Den har gått in genom mittdörrarna och tagit sig bak till den stängda bakluckan, hittat den oöppna banankartongen, ätit en banan tagit ut tre-fyra till och springer ut med dem i handen...allt undertiden jag sitter i bilen.. snacka om close encounter... Mer info om resan kommer imorgon kväll när vi kommer till Pretoria igen...

/Stefan

2 kommentarer:

erica sa...

hej hej, en annan mamma här. Kikar in och önskar dig en fortsatt trevlig helg!!!

Kram

Lyxhustru sa...

Hahaha, ja, så kan det gå! =) Tur att det inte var en babian...
Vad tyckte ni om Berg-En-Dal?
/Lindah