torsdag 18 februari 2010

I mörkaste Afrika

Här om dagen skrev jag om ljus. I dag blir det om mörker för i går kväll hade vi sett fram emot att göra korvstroganof på insmugglad falukorv. I stället, under tiden jag hämtade barnen på skola och dagis, gick strömmen vid 4-tiden. Sen var det strömavbrott i 5 timmar. Allt som var förberett var bara att ställa in i kylen och ta fram flingor och yoghurt och hoppas att strömmen skulle komma tillbaka innan kyl och frysen han tappa all kyla. En mörk kväll således i likhet med OS framgångarna... Det blev bra till slut med fyra barn som hamnade i min säng för när det blev dags att gå och lägga sig kom åskstormen som fyllde poolen till bredden. Vi tände levande ljus som ökade på mysfaktorn (de sista stumparna av julljusen inköpta på IKEA, varför släpar man stearinljus över halva jorden egentligen?). Jag hamnade till slut på soffan eftersom jag inte ville flytta på någon av de fyra små som låg brevid varandra, en ganska gullig syn måste jag tillstå. Ikväll fick vi äntligen äta korven och trot eller ej men alla barnen åt upp, vilket tyvärr inte hör till vanligheterna. Tyra kom även hem med glädjande besked att hon tagit gult bälte i judo vilket är det första bältet. I morgon kommer Miriam hem samtidigt som vi får kompisar på besök från Tyskland.
/Stefan

Inga kommentarer: