fredag 19 februari 2010

Hemma i värmen igen

Efter några kalla dagar i Sverige, landade jag i förmiddags i Johannesburg igen. På flygplatsen gjorde jag mitt bästa för att skynda mig ut. Min kompis Andrea och hennes familj landade också i morse, fast en timme tidigare än mig. Vi skulle mötas upp på flygplatsen och vi hittade varandra nästan direkt. Deras plan var lite försenat, så det passade ju bra.

Det har varit hektiska dagar i Sverige. Jag kom till Jönköping strax efter ett på söndag eftermiddag och hann med en snabbvisit på A6 och IKEA efter söndagslunch med mina föräldrar. På måndag jobbade jag på mitt "gamla" kontor. Jag hann träffa ett fåtal kompisar, och några var inte hemma när jag ringde på dörren (det var sportlov den gångna veckan i Jönköping). Det är alltid härligt att komma till Jönköping, se över Vättern, träffa kompisar, läsa JP och semmeltestet (Centralkonditoriet vann i år). Tyvärr blev det lite kort den här gången, för på tisdag morgon flög jag upp till Arlanda och var på konferens i Sigtuna. Inte ens ett litet kort besök inne i Stockholm blev det den här gången.
/Miriam

2 kommentarer:

Anonym sa...

älkommen hem Miriam - vi är glada för den korta stund vi fick med dig - krama de dina! /malin :-)

Anonym sa...

älkommen hem Miriam - vi är glada för den korta stund vi fick med dig - krama de dina! /malin :-)