måndag 22 februari 2010

Har ni testat...

Google Översätt, som vi lagt till som gadget längst ner i bloggen? Vi har lagt till den mest för att mina tyska vänner och släktingar hjälpligt ska kunna följa med i bloggen. Nu när vi har besök av min tyska kompis, Andrea, och hennes franska man har jag blivit varse om hur lustiga en del av dessa översättningar är. Den översätter rakt av, så meningsbyggnaderna blir lite lustiga ibland och en del av orden blir ännu roligare... Jag har testat på både engelska och tyska, de tyska översättningarna blir helt klart roligare.

Ikväll har vi blivit bjudna på en riktig festmåltid, då den franska kocken har lagat tyska Maultaschen till oss med crepes och flamberad ananas till efterrätt. Mums!

Imorgon ska Stefan hämta sin kamera, som varit inlämnad för lagning. Snart blir det fina bilder på bloggen igen!
Miriam

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Allesammans!
Hälsa Andrea, Danni och co från mig och familjen. Hoppas att ni får bra dagar ihop. Vi ser redan fram emot bilder. Aline och Julie måste ha vuxit mycket sen vi såg dem senast.

Mvh
Markus och familj

Lyxhustru sa...

Jag har testat att skriva nån mening på Google translate... brukar bli väldigt lustiga översättningar!! =) Men ord för ord funkar det bättre.
Mvh Lindah