tisdag 16 februari 2010

Ljus i Afrikas mörker!!

Nu har Miriam varit i Sverige sedan i lördags och allt flyter på som vanligt. Det enda som jag glömt hittills är att ta med Noah och Axels läxa till i går. Dagarna går fort och fylls med barnens aktiviteter. I morgon kommer Karin hit och då ska vi äta falukorv som är insmugglad och som ligger i frysen och väntar.

Jag har ju tidigare gnällt över att det inte visas någon OS i direktsändning här. På TVn sänds det i huvudsak bara Cricket, Rugby och Fotboll. Emellanåt har de entimmes sändningar och sammandrag från två dagar tidigare. Jag fick här på bloggen tips om att se OS live via Vancover direkt. Tyvärr blev den servern överbelastad och funkade inte tillräckligt bra. Idag har jag dock via en kompis lyckts lura alla IP nummer mm så nu kopplar jag upp mig mot en server/nätverk i Sverige och lyckas se SVT plays direktsändningar från OS trots rättighetsskydd osv via VPN!

Jag får dock välja vad jag ser eftersom "Airtime" dvs hur stor mängd data som får ladda ner vaje månad, är begränsad...men ändå OS live! Just nu verkar Curlingen gå bra och skidskyttet sämre.
/Stefan

Inga kommentarer: