torsdag 4 februari 2010

Dagens "This is Africa"

Idag skulle minibussen in på service. Ett säkerhetsbälte har varit trasigt och ett skjutfönster lika så. Jag hade i god tid bokat tiden och förklarat vad som var fel och hur jag ville ha det. I september lämnade jag in bilen för 1500 mil service, så det var inte så länge sedan den var inne.

När jag kom till verkstaden frågade de hur långt bilen gått och jag förklarade att det återstod c:a 100 mil innan den gått 3000 mil. Kvinnan frågade då om jag ville ha den servicen när bilen ändå var inne. Visst sa jag det blir bra.

I eftermiddags ringde de från verkstaden och sa att bilen var klar att hämtas. När jag kommer hem visar det sig att bilen är servad med nya vindrutetorkare och allt, jättebra. Problemet är bara att säkerhetsbältet är fortfarande ur funktion och fönstret lika så...this is Africa...

2 kommentarer:

Lyxhustru sa...

Hahahaha! Ja, så är det i SA! =) På våran bil har förardörren pajjat... men vi vägrar lämna in den. Dave får minsann ställa sig o mecka i helgen... Då VET vi i alla fall att det blir fixat, OCH kommer hålla. =)
/Lindah

Anonym sa...

Ha ha ser vi fram emot att ta del av ... resan bokad å betald! Jippie!
/Fam Bergengren