onsdag 10 mars 2010

40årskris!

Imorgon är det exakt en månad kvar till den fruktade milstolpen. Av någon underlig anledning trodde jag att tiden fram till 40årsdagen skulle gå långsamt fram och att jag skulle hinna planera allt i god tid (ja jag är ett planeringsfreak!).

Första föraningen till 40årskris hade jag strax innan jul när jag insåg att jag inte har någon direkt hobby. Därför önskade jag mig en mosaikkurs i julklapp och ikväll löste jag in det presentkortet. Under 4 timmar ikväll har jag gjort en liten hjärtformad mosaiktavla i spegelbitar och olika turkosblåa nyanser till Tyras rum. Den blev riktigt bra och det var jättekul!! Tyra ska få den i födelsedagspresent (hon brukar göra teckningar och annat till mig, så nu har jag gjort något till henne), så hoppas hon inte läser detta... Och jag kan definitivt tänka mig att göra fler mosaikalster!

Passande nog läser jag just nu en bok som heter "När jag blir 40 ska jag vara rik, snygg och lycklig". Rik och snygg, ha!! Inte så lätt att göra något åt på en månad. Lycklighetsfaktorn ska jag dock hjälpa lite på traven. Vi har nämligen hyrt ett hus i Kommitjie utanför Kapstaden (jag älskar Kapstaden!) och på själva födelsedagen ska jag rida på stranden i Nordhoek. Nu måste jag bara försöka ta minst en ridlektion innan dess, eftersom jag inte ridit sedan jag blev gravid med Tyra. Skulle kännas lite B att behöva skritta.
Miriam

6 kommentarer:

Anonym sa...

RESPEKT säger jag bara ... 40 år ÄR respekt! Ha ha välkommen i klubben kram malin :-9

Anonym sa...

RESPEKT - 40 år ÄR respekt! Ha ha välkommen i klubben, kram malin :-)

Gabriella Kruger sa...

Men hallå!!!! Då måste ni ju bara komma och hälsa på! Vi bor ju precis mellan Fish Hoek och Simonstown så det är ju jätte nära Kommitjie. Vore ju jättekul att träffa er och så blir det 3 stycken ungar som fyller år samma dag och år på ett och samma ställe.
Snälla hör av er! Vore jätte kul!

:)
Gabriella

Miriam sa...

Malin: Respekt var det! Och tack ännu en gång för det fina halsbandet, jag har redan fått massor av komplimanger!
Gabriella: Det skulle vara jättekul att träffas!! Vi har besök av en annan sv. familj, men vi kanske kan ses ute någonstans? Mitt företag har kontor i Muizenberg, så jag åker ner till Cape ett par gånger per år.

Anonym sa...

Vad kul :-) Skall jag skicka dig en läderrem eller finns det lätt att få tag på hos er? Kram kram m.

Familjen Samuelsson sa...

Äsch, 40 är väl ingenting! Jag har läst att 50 är det nya 30. Då motsvarar en entusiastisk 70-talist knappt 25?