torsdag 18 mars 2010

Piratkopierat


På fredagar har många skolor och arbetsplatser infört att eleverna/de anställda ska gå klädda i fotbollströjor för att stötta det nationella fotbollslaget Bafana Bafana och för att få in den rätta fotbollsstämningen.

Många skolor och arbetsplatser har därför köpt in stora mängder tröjor och sålt dem till subventionerat pris. Så även på Tyra och Ivars skola och min arbetsplats. Tröjorna har varit väldigt försenade och skulle ha kommit för ca 3 veckor sedan. Det råder stor brist på fotbollströjor i affärerna och framförallt barntröjorna är svåra att få tag på. Men, denna veckan kom tröjorna äntligen, både till skolan och jobbet. På jobbet hade vi valet att köpa en originalspelartröja till ungefär halva priset jämfört med vad den kostar i affären. Jag har aldrig ägt en fotbollströja förut, så jag nappade på erbjudande om den dyra tröjan, se bilden ovan.

Lite konstigt tyckte jag att det hängde trådar lite här och var... Och idag fick vi ett e-mail, där vi bads lämna tillbaka tröjorna, eftersom det visade sig att leverantören (en erkänd sådan) sålt piratkopierade tröjor till oss! Trist, men nu har jag köpt en betydligt billigare tröja som det står Bafana Bafana på.
Miriam

Inga kommentarer: