onsdag 24 mars 2010

Svalare

Hösten är nog på intåg, eftersom det har blivit lite svalare. Nu har vi under 20 grader på nätterna och det är skönt att slippa luftkonditioneringen. Noah klagade över vädret på vägen till dagis i morse. Han tyckte det skulle vara fint väder och att det inte varit fint på flera dagar. Det har nämligen varit molnigt sedan i helgen. Noah kommer att bli förvånad den dagen vi flyttar hem till Sverige! Förra året var det varmt till mitten av april, så jag hoppas att detta bara är en liten svacka och blir soligt snart igen.

Idag tog jag en långlunch och åkte in till Ambassaden i Pretoria för att hämta ut mitt nya körkort. Jag upptäckte av en tillfällighet att mitt körkort gick ut i augusti förra året. Det märkliga är att jag har hyrt bil både i Sverige och Kapstaden, visat upp det i en trafikkontroll här i Sydafrika och använt det som legitimation i Sverige utan att någon har märkt att det gått ut. Tur att jag själv inte heller var medveten om det... När man bor utomlands får man inte automatiskt hem brev om förnyelse från Transportstyrelsen, utan man får hålla koll på det själv.
Miriam

Inga kommentarer: