tisdag 30 mars 2010

Första terminen avklarad...påsklov

Nu har Tyra och Ivar klarat av första terminen detta läsår. Här i Sydafrika har man som huvudregel ett treterminerssystem. I år är det som en del av er ändrat pga fotbolls-VM så de har lyckats klämma in fyra... Hur som helst så har Tyra och Ivar just nu tre veckor påsklov. Denna veckan har de fått delta i en "Tennis-clinic" som de håller på skolan. Varken Tyra eller Ivar har hållit på med tennis tidigare, men de gillar det. I morgon kommer vi att åka till Johanneburg och träffa en annan svensk familj med en pojke i Ivars ålder. Sedan är det tänkt att vi ska hinna med en golfrunda på torsdag innan familjen Liljeblad kommer från England på fredag.

Jag har nu äntligen tagit tag i mina golflektioner och har redan haft tre stycken. Min tanke var när vi flyttade hit att jag skulle ta betydligt fler, men det har inte blivit av tidigare...(jag har ju så mycket att göra). Hur som helst tycker jag att det gett mycket och jag har fått lite input på vad som bör förbättras. Det har förvisso betytt att jag de senaste två veckorna gått omkring med blåsor i handen för att jag ändrat grepp...men det är det värt!
/Stefan

Inga kommentarer: