söndag 14 mars 2010

Schlageryra!

Efter en intensiv vecka blev det äntligen helg igen. I lördags morse var det min tur att gå upp vid 4:00 och skjtusa Tyra till konståkningen. När vi var hemma igen, åt vi frukost och sedan åkte jag till Johannesburg. Tillsammans med 3 andra svenska tjejer besökte jag ett afrikanskt utomhusspa, som heter Indaba. Vi hade bokat 2 olika behadlingar, en rygg- och huvudmassage och en fotmassage. Jag var nog ganska trött, för jag somnade i slutet av fotmassagen och på eftermiddagen sov jag middag i 2,5 timmar!

På kvällen var vi hembjudna till några svenska kompisar för att se på Melodifestivalen!! Vilken fest för en stor schlagerfantast som mig! De har en starkare parabol än vi och kan därför ta in SVT World. Om jag visste att vi skulle stanna här länge, skulle jag definivt investera i en sådan antenn, för tänk vad lyxigt att kunna få in svensk TV. Jag hade inte hört någon av låtarna förut, eftersom det är väldigt långsamt och hackigt att ladda ner saker från nätet här. En del låtar brukar ju växa när man hört dem ett par gånger, men jag tycker nog att vinnarlåten var en av de bästa låtarna. Jag gillade även Andreas Johnssons låt.
Miriam

6 kommentarer:

Gabriella Kruger sa...

Vi har faktiskt STV World på g! Maken åker hem till Sverige idag och tar med sig dekoder (billigare i Sverige)och abonnemangskort tillbaka! Parabol köper vi här. Lite stort att ta på flyget ;)
Skall verkligen bli skönt att kunna se lite svensk TV. Framförallt nyheter!

Anonym sa...

Vem vann?

Lyxhustru sa...

Å, vad lyxigt!!
Vi tvingar folk att bränna ner program till oss, och skicka hit, så vi ser det mesta typ 3 månader efter alla andra. =)
Men ärligt talat... man saknar det mindre för varje månad som går. I år skippar vi t.o.m melodifestivalen... Fast DET hade varit kul att se... =)
/Lindah

Christoffer sa...

Personligen hade jag nog tagit tillfället i akt att slippa Melodifestivalen när jag ändå var på andra sidan jorden :) Men Schlagerfestivalen delar ju Sverige.

Kul att ni hade kul i alla fall.

Stefan Zetterlind sa...

Men Christoffer, vi missade det ju förra året...

Charlotte sa...

Hej Miriam!
Tack för din fina kommentar..
Vad roligt att du läser min blogg!

Vad härligt att få bo i Sydafrika!
Slippa den trista vintern i Sverige..:(

Visst är Odd molly ett fantastiskt märke!
Jag är helt tokig i Odd molly!
(Som du nog har märkt...)
Kan du inte kolla med Odd mollys huvudkontor, om det säljs i Sydafrika?
Det finns ju i så många andra länder...
Mvh
Charlotte