torsdag 4 juni 2009

Tillbaka till Krugerparken

I morgon åker vi till White River i Mpumalanga. Därifrån kommer vi att utgå på lördag när vi åker till Krugerparken. Tillsammans med några andra svenska familjer har vi bokat in oss på den lodge, Seringa, där jag och Ivar tillsammans med farmor var i slutet av mars. (bilderna är från den resan) Att få åka i nationalparkerna och se de vild djur som finns där är verkligen en upplevelse. På söndag kommer vi att åka i en sådan öppen Safari Jeep vilket gör att upplevelsen känns än närmre. Min förhoppning är att vi ska se några kattdjur. Leoparder är lite av favvis-djuret men de är mycket svåra att upptäcka. Vi kommer att ha Roger från lodgen med oss och han är utbildad ranger och är bland annat licenserad att ha vandringar till fots i nationalparken. Även erfarenhet från Botswana vad jag förstår. Cecilia på Seringa lagar kanonkäk, så är hon uppväxt i Nacka förståss :)
Vi kommer sedan tillbaka till Pretoria och Centurion på söndag middag. På eftermiddagen kommer vi sedan att resa till Johannesburg och Oliver Tambo International airport för avresa mot Sverige. Det innebär i praktiken att mina inlägg kommer att bli från Sverige fram till september. I stället får Miriam berätta om frosten på morgonen, hur mycket de fryser på kvällarna om hur härliga de molnfria vinterdagarna är osv. Jag vet inte om jag skrivit om det tidigare men först är vi i Stockholm för sedan åka och att fira Midsommar i Jönköping, en vecka i Stockholm till och sedan tre-fyra härliga veckor i Blekinge. Kan ni nu fixa så det blir en bra svensk sommar igen och ta bort det där tråkiga kalla regnvädret?

/Stefan

2 kommentarer:

Granatherna sa...

Vädret börjar gå mot lite bättre nu igen i Sverige, men det har varit några kalla, blåsiga och regniga dagar. Lolo och jag var i Stockholm igår, och jag köpte ett par vantar för att uthärda kylan. Hoppas ni får det bra i Krugerparken, och hoppas vi kan ses när ni kommer till Jönköping.
Johan&Co

zetterlinds sa...

Vi hade de fantastiskt i Kreuger i helgen och ser fram emot att åka dit med er i höst!! Vi har bokat Seringa Lodge, jag mailar med mer detaljer.