fredag 19 juni 2009

Glad Midsommar!

vill jag önska er alla!! Det finns nog ingenstans jag hade varit hellre idag än hemma i Sverige, även om det regnar och är kallt. Jag tror inte att min hemlängtan kan blir värre än vad den är idag!

Vädret här idag påminner om typiskt svenskt midsommarväder; molnigt, solen tittar fram emellanåt och det är runt 15 grader.

Jag har arbetat på förmiddagen och är nu hemma för att förbereda lite inför kvällens sydafrikanska midsommarfirande. Vi är några kvarblivna svenskar som ska ha knytkalas hemma hos oss ikväll. Det blir matjesill, jansson, lax, grill och jordgubbar (om det finns). Jag hittade t o m lite sill igår, fast den såg inte riktigt ut som Abbas, men det får duga. Fast det blir inte riktigt som hemma ändå. Bl a är det svårt att få till en midsommarstång när det inte finns några löv på träden.

Njut nu av årets längsta dag, så ser jag fram emot att vi går mot ljusare tider här i Sydafrika!

Inga kommentarer: