måndag 22 juni 2009

Midsommartid i Vätterbyggden

Ja då går norra halvklotet mot mörkare tider. Förhoppningsvis blir det tvärtom i Sydafrika. Besöket i Jönköping har präglats (i likhet med Stockholmförra vaeckan) av hektiska dagar. Jag är hemskt ledsen om någon känner sig förbigången men tiden räcker inte alltid till. Jag tänker på er alla ändå :)

Midsommarafton firades dels på traditionsenligt på Ulfstorp och sedan i år hemma tillsammans med familjen Hammarström med flera. I morgon åker Noah och Axel till Blekinge med Oma och Opa. Där kommer det att stanna till den 31 juli när vi åker tillbaka till Jönköping. Jag ansluter den 5 juli. Det måste vara härligt för mormor och morfar att få vara själva med dessa guldklimpar. ..

Bilderna denna gång är speciellt till Miriam eftersom jag vet ur mycket hon älskar svensk sommar med matjesill, nypotatis och jordgubbar.

Midsommar på Ulfstorp med Huskvarna hembygdslag

Vättern och Gränna hamn

1 kommentar:

Myralo sa...

Stefan! Tack för de fina bilderna! Spara lite sill och jordgubbar till mig!