söndag 15 november 2009

Svenskt höstrusk

Strax före lunchtid idag landade jag på Arlanda. Jag såg inte landningsbanan förrän vi hade landat, eftersom det var så disigt... Välkommen till Novembersverige! Jag tror inte att det blev riktigt ljust på hela dagen. Det var dock inte lika kallt som jag trodde att det skulle vara.

På vägen mellan biluthyrningen och hotellet stannade jag på IKEA Barkarby. Jag hade totalt glömt bort hur mycket folk det kan vara på IKEA en regnig söndag i november. Jag tog en liten snabbtur genom varuhuset och plockade sedan på mig lite ljus, servetter och presentpapper.

Efter en snabb dusch på hotellet, tog jag T-banan in till stan. Jag hann handla en Nespressomaskin och lite julklappar till barnen. Ikväll var jag hemma hos Markus (min bror) och Emma och deras barn. Min andra bror, Christian, var också där och det var jätteroligt att träffas igen. Markus och Emma kommer snart och hälsar på oss, men Christian kommer jag inte att träffa på ett tag.

Nu börjar jag blir rejält trött, så det blir skönt att strax krypa ner under täcket, läsa en svensk tidning och sova. ...
Miriam

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen "hem" synd att det blev så kort ... vi håller fortfarande tummarna för ett besök hos er men det ser mörkt ut med de priser som är nu ... vi kan väl skypa/chatta lite i helgen? Kram malin