onsdag 11 november 2009

Länkar


Vi kommer att uppdatera bloggen med lite länkar framöver, dels på andra bloggar och dels med länkar till aktiviteter och ställen som vi besökt och vill rekommendera.

En given länk är till Seringa Lodge i White River (utanför Krugerparken), som vi redan hunnit besöka ett par gånger och som är ett riktigt toppenställe för den som vill besöka Krugerparken. Bra mat, snygga rum och bra safarari, vad mer kan man önska?

En annan länk är till "The Beautiful West", som är ett guesthouse i Somerset West utanför Kapstaden. Detta trevliga ställe ägs av ett svenskt par, som flyttat ner till Sydafrika. De äger även ett guesthouse i Stellenbosch,"The Beautiful South", som är väldigt populärt, även om jag inte besökt det själv. Jag bodde på "The Beautiful West" i måndags kväll när jag var i Kapstaden på jobbresa och jag kommer att bo där igen!

Många frågar var i Kapstaden de ska bo och det beror nog helt vad man vill ha ut av resan i första hand. Jag skulle nog inte i första hand välja att bo inne i stan, utan välja Kommitjie, Nordhoek eller någon av orterna i False Bay. Är man främst ute efter en kulinarisk upplevelse, ska man nog välja Stellenbosch, Franschoek eller Paarl.

Inga kommentarer: