söndag 8 november 2009

Helgen

Vi har haft en mycket bra helg, även om den inte blev lika lugn och avkopplande som jag trodde i fredags.

Igår eftermiddag tog Stefan med sig alla barnen till gymmet och simmade, medans jag förberedde en 5-rätters middag. Det var länge sedan jag har kunnat laga mat ostört och så länge, och det var otroligt roligt och jag tror att våra gäster var nöjda med resultatet. Så här såg menyn ut:

- Avokadosoppa med chilimarinerad scampi
- Bakade rödbetor med getost och valnötter
- Citron- och pepparstekt oxfilé med kronärtskockspotatis
- Ost
- Champagnemousse med jordgubbar

I eftermiddag var familjen Wincent här en stund och vi fikade och badade i poolen. Badtemperaturen låg idag på behagliga 27 grader, så t o m jag tog mig ett dopp i poolen.
Nu ikväll har jag arbetat lite och strax ska jag packa inför min jobbresa till Kapstaden imorgon. Sedan tror jag att det blir en tidig kväll för mig...
Miriam

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej !

VAD GOTT !!! Vilken meny Miriam !
Du har det bra du Stefan :)

Här har vi inget åskväder men däremot gråväder :(

Hälsa till alla / Harriet