onsdag 30 juni 2010

Har precis insett

att vi flyger hem till Sverige om mindre än 3 dygn.... Hjälp, jag måste ju hinna packa, köpa de sista presenterna, betala telefonräkningen (som jag av någon anledning inte lyckas betala via internet), sy klart Tyras egyptiska klänning, göra lista till hemhjälpen, skriva inköpslista på vad som ska handlas i Sverige m m. Och mitt i alltihop har tvättmaskinen börjat läcka, så imorgon kommer de och hämtar den för reparation.

Ikväll har jag inventerat skafferiet för att se vad som behöver handlas hemma i Sverige. Pärlsocker har vi 4 pkt (3 halva och ett helt), så det klarar vi nog oss på till nästa år. Kaffe till Nespressomaskinem kostar dubbelt så mycket i Sydafrika, så det får vi köpa i stora lass. Sedan behöver vi salt (sydafrikanskt saltar inte så bra), saffran, ox- och hummerfond. Och ja, Stefan, vi måste köpa svenska tändstickor i år också!

Det känns nästan lite sorgligt att lämna Sydafrika innan fotbollsVM är slut. Stämningen i landet är på topp just nu, vilket är otroligt roligt. Alla pratar fotboll överallt hela tiden! Nu är det 2 dagar utan match innan kvartsfinalerna börjar på fredag. Det verkar vara Sydamerikas VM, med ett Sydamerikanskt lag i varje kvartsfinal, men jag hejar på Tyskland och Ghana!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevlig resa! Hoppas vi ses! / Charlotte