torsdag 24 juni 2010

Vanlig fredag

En av de stora nackdelarna med att bo och jobba utomlands är att man går miste om vissa helgdagar, som t ex Midsommar. Det är inte själva helgdagen som jag saknar mest, utan det är själva firandet och maten. Och till Midsommar är allting så vackert och grönt. Här är det torrt, kallt och mörkt! Tur att jag ska åka till Sverige om drygt en vecka.

Imorgon är det en helt vanlig fredag med jobb och dagis, men jag tänkte gå ut och äta med killarna imorgon kväll. Lite måste vi ju fira! På lördag är vi bjudna på Midsommarfest hemma hos Wincents, så ikväll ska jag lägga in sill och försöka göra en gravlaxsås. Till helgen ryker de sista reserverna av svensk mat; matjessill, en burk inläggningssill och 2 paket gravlax.

Ikväll hämtade killarna och jag dvärgschnautzern Shumba, som vi ska vara hundvakter åt i helgen. När jag berättade det för Noah och Axel för 2-3 dagar sedan, blev de helt överlyckliga och har tjatat sedan dess om att vi skulle hämta Shumba.

2 kommentarer:

Stefan sa...

Ha en så bra helg som möjigt och krama grabbarna och Shumba!

Miriam sa...

Vi ska göra vårt bästa! Ikväll har vi varit på Doppio med Kjell.