söndag 20 juni 2010

Skön helg trots iskalla nätter

Twinsen och jag har snart överlevt vår första ensamma helg i Sydafrika. Vi har haft det riktigt mysigt, trots att det är fruktansvärt kallt på nätterna. Jag vet inte exakt vilken temperatur det har varit de senaste nätterna, men i slutet av förra veckan har det varit 1-2 minusgrader när vi har åkt till dagis. Jag har "flyttat in" i Noah och Axels rum och försökt lägga filtar och handdukar i fönsterkarmarna för att det inte ska dra så mycket. Huset är helt oisolerat, saknar uppvärmning, det är stengolv utan golvvärme nästan överallt och englasfönster... Det i kombination med minusgrader gör att huset är allt annat än varmt!! Dagarna har, som tur är, varit soliga och idag har jag t o m suttit ute en stund och läst.

I fredags kväll var vi hemma hos Wincents och blev bjudna på en fantastisk god laxsoppa. Killarna och Elle busade hela kvällen. I lördags var vi på bio (också det tillsammans med Wincents) och såg Toy Story 3 i 3D. Killarna tyckte den var superbra!

Idag har vi tagit det lugnt och i eftermiddags åkte vi till gymmet och badade. Tydligen tränar flera av fotbollslandslagen på "vårt" gym och personalen var väldigt friskostiga med att berätta skvaller. Flera av de slovakiska spelarna hade tydligen gått omkring nakna på gymmet och letat efter "the big sauna"... medans amerikanska landslaget krävde att få vara helt själva i omklädningsrummet.

2 kommentarer:

Lyxhustru sa...

Hahaha! Härligt med lite skvaller! =)

Stefan sa...

..hm kanske ska jag komma hem...