onsdag 30 september 2009

Rain in Africa

Regnen och därmed även åskan har kommit till vår del av Afrika. Skönt med regnet, eftersom det varit så torrt och dammigt överallt. Nu har det redan klarnat upp betydligt. Det åskar och blixtrar väldigt mycket i Pretoria/Johannesburg området och det låter väldigt mycket. Barnen tycker att det är lite otäckt och har inte velat sova i sina sängar och haft svårt att somna. Jag hoppas de vänjer sig, för åskan och regnet håller på fram till februari/mars.

Eftersom jag hört om flera som fått TV apparater och datorer förstörda av blixtrarna, drog jag ut alla kontakter när ovädret började i måndags. Nu har jag tyvärr inte lyckats få internet-uppkopplingen att fungera igen därhemma och det är svårt att veta om det är jag som gjort något fel, om det är något som hände under ovädret eller om det bara är ett av de vanliga internetproblemen här i Sydafrika...

Stefan verkar ha det bra på sin resa, även om det är i kallaste laget. De har tydligen bara haft ett par plusgrader och har inte packat så mycket varma kläder (det var 30 grader när de åkte hemifrån). Jag ser fram emot att de kommer hem på lördag.

Inga kommentarer: