söndag 24 januari 2010

Själv med barnen

För 2 timmar sedan åkte Stefan till flygplatsen för att flyga till Sverige i natt. Stefans pappa har blivit dålig och Stefan har åkt hem för att vara med sin pappa ett par dagar. Vi hoppas att farfar Ove tillfrisknar snart och att Stefan är tillbaka i Sydafrika om en vecka!

Vi har haft en mycket bra helg. Igår kväll var vi bjudna hem till Helena och Rickard i Woodhill, vilket var otroligt trevligt och gott! De har skaffat världens gulligaste lilla dvärgschnautzer, som vi alla blev väldigt förtjusta i! I eftermiddag hade vi knytkalas/braii hemma hos John och Birgitta. Min kollega, Mats, som flyttade från Sydafrika i början på december, är här och jobbar 2 veckor, var också där. Jag har träffat på honom ett par gånger förra veckan, men han har varit otroligt uppbokad, så det var roligt att få träffas och prata lite.

Nu har barnen och jag precis kommit hem, de har fått mjölk och mackor och får se på TV en liten stund innan det är läggningsdags. Det blir en kämpig vecka, men jag har tagit ledigt en dag (som jag fördelar på 5 dagar) och jobbar lite kortare dagar nästa vecka. Tyra och Ivar ska hämtas senast kl. 15:00 på skolan, men jag tror att det kommer att funka om jag åker ca 14.45 från jobbet. I värsta fall får jag jobba hemma lite på kvällarna och jag har även fått erbjudande om hjälp.

Uppdatering: Medans jag skrev det här inlägget, somnade Noah i soffan, 1 down 3 to go...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Multimamma som du är fixar du det gallant! Klart du skall ta emot hjälp om du blivit erbjuden ... ;-)
Hoppas att Stefans pappa frisknar till snart! Kram på er malin bergengren

Jennie Wincent sa...

Vi har bara en men det är en envis en när det gäller att hålla sig vaken. Vart tog vuxentiden vägen!?

När du behöver lite avlastning, skicka över dem till oss. Elle blir överlycklig.

Miriam sa...

Känner mig inte alltid som en multimamma.... Tack för erbjudande om hjälp, Jennie!! Noah och Axel skulle gärna leka med Elle någon dag! Är det någon dag som passar bättre?

Jennie Wincent sa...

Onsdag, torsdag och fredag funkar fint för mig. Jag kan hämta dem från dagis. se till att packa badgrejer bara eller så kommer vi och hämtar det!

Kram/ Jennie