tisdag 12 januari 2010

Sista dagen på sommarlovet

Idag var det sista dagen på sommarlovet och jag, Tyra och Ivar tillsammans med kompisen Jabu gick på bio. Till filmen blev det både stora popcornburkar och läsk. Filmen vi såg var den populära filmen Avatar. Åldersgänsen var 13 år men i förälders sällskap gick det bra ändå. Ni som har koll vet att det är en film som visas i 3d. Vad jag hade hört kostar filmen 145 kr per person så jag var beredd på att det skulle kosta. Sammanlagt kostade biljetterna för oss 4 personer, 200 Rand, dvs 200 kr. Därför kändes det som om vi kunde unna oss lite popcorn.

På eftermiddagen hämtade vi åter familjens nya kompis hunden Chicko som var hos oss i julas. Chicko och hans familj har hastigt bestämt sig för att flytta söder om Johannesburg. Tråkigt för Ivar eftersom hunden tillhör hans bästa kompis Miguel. De flyttar redan i slutet av januari.

Igår var jag och spelade innebandy tillsammans med ett gäng svenskar bland annat en del Ericssonfolk men även företag som Atlas Copco och Gunnebo var representerade. Det var ruggit skoj, i vart fall de första 25 minuterna.. Sedan var jag helt slut och jag har allvarliga funderingar på att lägga klubban på hyllan för gott. Efter en och en halv timme på stor plan utan avbytare har jag idag ett svullet knä, muskelvärk och en stor blåsa på tån...varför ger man sig aldrig?

Inga kommentarer: