tisdag 8 december 2009

Tyst hemma

Stefan och barnen har åkt iväg till flygplatsen för att lämna mina föräldrar, som åker tillbaka till Sverige. De har varit här 4 veckor och de verkade nöjda med sin semester. De har besökt Kapstaden (själva) och St Lucia (med oss) och självklart varit hemma hos oss.

Jag kom precis hem från jobbet och det är väldigt tyst i huset. Med 4 barn hör det inte till vanligheterna att det är helt tyst hemma. Jag unnar mig några minuter framför datorn innan jag börjar laga kvällens middag.

Markus, Emma och barnen är kvar i Sydafrika, men är just nu i Kapstaden. De kommer tillbaka till oss på torsdag eftermiddag och åker sedan hem till Sverige igen på lördag. Gunilla (Stefans syster) med familj landar i Sydafrika den 17 december och stannar över jul och nyår. Det gäller att planera in julklappsinköping däremellan. Det är konstigt, men det känns inte som om folk här är lika stressade över julklappar, julpyssel och julmat som hemma i Sverige. Själv känner jag mig också ganska lugn, trots att det finns ett antal klappar kvar att köpa.

Inga kommentarer: