söndag 27 december 2009

Mellandagar och bollkollen

Nu är julen över och familjen Claesson åkte tidigt i morse vidare till Kapstaden. Själva håller vi på att packa och städa huset. I morgon börjar vi en lång bilfärd mot Knysna (uttalas najsna). På vägen kommer vi att sova i en liten stad som heter Graf Reinert och hur man egentlgen uttalar det vågar jag mig inte på att berätta. Vi har med oss mobilt bredband och komer att försöka rapportera löpande från resan och lägga ut lite bilder.

Nu är det avklarat. Den spännande gissningsleken har avklarats och det var på sista natten som det avgjordes. I går kom nämligen den sista och 9:e golfbollen i poolen. Det var inte mindre än 46 procent som hade gissat på rätt intervall. Själv hade jag gissat på 10 så jag är rätt nöjd ändå... På tal om golf gick jag årets sista runda i går på ett ganska mediokert resultat. Julmaten påverkade nog en hel del. Annars har julen varit mycket trevlig med hemmafirande med sill, skinka, janson och allt samt buffé på juldagen på Mojo i Johannesburg.

/Stefan

Tomten hittade till Centurion efter viss försening över Sydamerika

Skönsjungande dam på MojoJuldagseftermiddag i Zoo lake park Nästa år så kommer han igen, för det har han lovat...

Inga kommentarer: