torsdag 31 december 2009

Gott slut!

Med dessa härliga bilder från Nyårsafton i Knysna och Plettenberg Bay vill vi passa på att önska er ett gott slut på 00-talet! Det är lätt att bli nostalgisk så här i slutet av ett decennium, speciellt med tanke på att våra barn har fötts detta decennium, vilket förändrade våra liv totalt. Det har varit ett spännande och händelserikt decennium, men får jag önska mig något inför det nya decenniet är det fler sovmorgnar och lite mer egentid.Sovmorgon fick vi inte i morse heller, utan vi gick vi en liten skogspromenad i skogarna utanför Knysna. Vi såg bland annat på de stora Yellowwoodträden.

Vid 12-tiden hade Tyra, Ivar, Gunilla, Linnea och jag (Miriam) bokat en delfinsafari. Vi hade en förhoppning om att se några delfiner, men vi fick se massor av delfiner. Tyra har längtat jätte mycket efter att se delfiner, så det var riktigt roligt att vi såg så många. Vi åkte även till en klippa, Seal mountain, som beboddes av tusentals sälar. Jag har aldrig sett så många sälar på ett och samma ställe! En riktig adrenalinkick fick vi också när vi körde (eller flög) i full fart in på stranden i slutet av safarin. Enda nackdelen med safarin var att det var rätt höga vågor och Ivar och jag blev ganska sjösjuka, men det botades snabbt med en god mezelunch.

Ikväll har det regnat lite och vi strax iväg och äta Nyårsmiddag.

1 kommentar:

Familjen Samuelsson sa...

Vad härligt det såg ut!
Gott nytt år allihopa!