måndag 30 maj 2011

Har funderat lite...

Vi har funderat lite på vad vi ska göra med bloggen när vi flyttar hem. Vi har nu haft den sedan september 2008. Tanken från början var att vi skulle skriva lite om vad vi fått uppleva samtidigt som det var ett sätt att hålla kontakten med alla vänner och kompisar och släkt i Sverige utan att behöva skriva samma mail om och om igen. Bloggen har visat sig vara en riktig hit och vi är så glada att det varit många som följt den. Som mest har vi haft över 175 unika besökare på en dag. Genom den statistiklänk som vi har, har vi även kunnat konstatera att början på veckan oftast är bättre än på helgen. Söndagskvällar brukar vara bra eftersom många sätter sig framför datorn i väntan på den kommande arbetsveckan. Det vi kommit överens om är att vi kör på fram till vi flyttar in i lägenheten i Sollentuna och att vi sedan får se. Det är naturligtvis mycket mer spännande för er att läsa om vårt vardagsliv i Sydafrika och de resor vi gjort än att läsa om vardagslivet i Sollentuna Centrum.

Det som jag personligen har tyckt varit roligt är all uppmuntran för de fotografier som vi tagit. Jag har därför startat en fotoblogg. Där kommer jag lägga ut lite bilder både från Afrika och andra platser som vi besökt genom åren. Jag är inget proffs men en glad amatör. Klart är att man blir glad när någon gillar det man gör. Jag har tidigare lagt upp lite bilder på Facebook, men genom detta så ger man även FB rätt att använda ens bilder, något som jag inte helt varit bekväm med. Den nya bloggen kommer inte att uppdateras lika frekvent när jag väl börjar jobba så passa på och lägg upp er som följare av bloggen som heter "Photos from all around".

Adressen är http://stefanzetterlind.blogspot.com och om ni klickar här så blir ni länkade direkt.
/Stefan


Inga kommentarer: