fredag 6 augusti 2010

Äntligen helg!

Den första veckan efter en längre semester brukar vara rätt tuff, men den här gången är jag verkligen helt slut efter min första arbetsvecka. Noah, Axel och jag hade en ganska kämpig hemresa, som tog nästan ett dygn dörr till dörr. Först tåg från Nässjö till Stockholm, sedan Arlanda Express, flyg till Zürich och sedan 11 timmars flyg till Johannesburg. Inte så jättekul alla stunder med två 4-åringar. Dessutom blev jag förkyld strax efter hemkomsten till Sydafrika. Jag har ändå tagit mig till jobbet den här veckan, eftersom det varit ganska mycket att ta tag i efter semestern.

Nu är det dock äntligen helg och som en liten bonus är det helgdag på måndag!! Precis vad jag behöver efter första veckan efter semestern! Ett annat plus är att det är ovanligt varmt för årstiden (20-25 soliga grader på dagarna och runt +5 grader på nätterna är rätt ok för att vara vinter) och det fina vädret ska hålla i sig över helgen.

Inga kommentarer: