fredag 23 april 2010

Nu sitter den

äntligen på väggen. Den här fina mosaiktavlan fick jag av Stefan i 40-årspresent. Jag såg den i affären där jag gjorde mosaikkursen och blev väldigt förtjust i den. Tack min älskling för att du köpte den till mig! Vi har inte tagit med oss vår borrmaskin till Sydafrika, jag har fått låna borr på jobbet, varför det dröjt lite att få upp tavlan.

Igår fick vi en god nyhet: Noah och Axel har kommit in på Tyra och Ivar's skola! De börjar klass o i januari 2011. Nu känns det som om vi kan stå ut med deras dagis fram till dess. Och så håller vi tummarna för att kompisen Elle också kommer in på skolan.

7 kommentarer:

Lyxhustru sa...

Vilken jättefin!! =)

Gabriella Kruger sa...

Vilken fin tavla! Fantastisk!
På tal om dagis så fick jag en kommentar av E:s fröken häromdagen. Hon tyckte det var bra att E hade på sig tights under kjolen (lite kyligt på morgonen) eftersom hon alltid visar trosorna annars. En sådan kommentar skulle man inte få i Sverige. Vi pratar alltså om en 4-åring!

Anonym sa...

Hej !

jag får börja med att säga GRATTIS till både Tyra o Miriam. Roligt att fira födelsedagar !
Vilken vacker/häftig tavla !
Här råder hockeyfeber... på lördagkväll hoppas vi att HV spelar hem GULDET!!!
Ni håller väl på HV? eller är ni Djurgårdare? Må bäste lag vinna ! och det blir då HV :)
Ha det ! Harriet

Anonym sa...

Vad fin! Vad glad jag blir att ni kommer ifrån det pucko dagiset ... Håller med föregående skrivare - HV feber!!! Vi på Hqv som huvudsponsorer kollar med spänning och planerna för storfest på jobbet är i full gång, kul att få uppleva :-) Kram malin b

Anonym sa...

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... Nu regnar det GULD i Jönköping !!!
Heja heja heja HV !!!!
GULD till HV 71 !!!!!!
Nu får vi fira i många dagar/veckor!!!

/ Harriet

Miriam sa...

Ja, visst är tavlan fin! Gabriella, tvillingarnas kompis har fått en liknande kommentar, det är helt otroligt! Tack, Harriet för gratulationerna!
Sedan vill jag bara säga SM GUUULD!!!

Anonym sa...

Vad roligt att pojkarna kom in! måste underlätta allt betydligt. Stor kram från ett 6gradigt england.