tisdag 27 april 2010

Freedom Day

Idag är det är det helgdag i Sydafrika. Freedom Day firas som minne av de första demokratiska valen 1994, där alla medborgare över 18 oavsett ras eller hudfärg fick rösta. Dagen markerade slutet på apartheidtiden och det var då Nelson Mandela valdes till president.

Vi njuter av att få en dag ledigt mitt i veckan och vi kommer nog att ha en lugn hemmadag idag. Det har blivit mycket kallare den senaste veckan och det regnat en hel dag, riktigt höstväder med andra ord. Med tanke på hur kalla nätterna var här förra vintern, kanske jag ska se om jag kan hitta en elektrisk filt. Denna läggs under lakanet som en bäddmadrass och ska förbättra bäddtemperaturen väsentligt. Jag ska även hälsa på en kollega till mig, som genomgått en hjärtoperation och ligger på sjukhus.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis Tyra på namnsdagen den 28/4!!
Kramar från familjen Ivarsson-Hektor