söndag 25 april 2010

Fest, SM-Guld och en efterlängtad hemresa

Igår, lördag, var en mycket händelserik dag!

Anders och Elisabeth hade fått nys om att South African Airlines eventuellt skulle sätta in ett extraplan på lördagkväll och åkte ut till flygplatsen för att undersöka saken. Mycket riktigt, gick det ett plan vid midnatt och de som checkade in först skulle få plats på planet. Anders och Elisabeth åkte tillbaka till oss, packade ihop sina saker, åt en snabb lunch och sedan körde Stefan dem till flygplatsen. Skönt för familjen Liljeblad, men tråkigt för oss och så missade de min 40årsfest.

Samtidigt som familjen Liljeblad åkte fram och tillbaka till flygplatsen förberedde jag min 40årsfest. Det var kallt och väldigt regnigt igår, så det var uteslutet att sitta utomhus. Killen som vi hyrde bord, stolar och porslin av, tittade väldigt förvånat på mig när jag sa att vi skulle sitta 30 personer i vardagsrummet. Det var lite trångt, men det gick... Festen var jätte rolig! Jag är glad att jag valde att ha en liten 40årsfest här, även om jag helst hade velat bjuda in mina kompisar hemma i Sverige också!

Något som förgyllde kvällen ytterligare var att HV71 tog SM Guld!!! Idag ar det sakert mycket firande hemma i Jonkoping. Trist att missa detta!

Miriam

Inga kommentarer: