tisdag 13 oktober 2009

Mycket aktivitet

Tiden går fort och till helgen har Tyra mid-term i skolan. Det betyder att hon snart bara har en halv termin kvar (av 3) av sitt första skolår här i Sydafrika. Skolårets sista dag är den 3 december och sedan väntar 5 veckors "sommarlov".

Precis som hemma, är det massor av aktiviteter så här i slutet av skolåret. De senaste veckorna har det varit någon extraaktivitet varje vecka, nästan lite väl mycket i mitt tycke, för det krävs en massa förberedelser till allt. Först hade de Heritage Day, där Tyra berättade om Lucia och bjöd på lussebullar. Veckan efter hade de en prins- och prinsessdag, där barnen skulle vara utklädda och skulle ha med sig en kunglig picnic. Tyra var utklädd till prinsessan Yasmin från Aladin. Förra veckan anordnades en Poetry Festival, där barnen skulle läsa upp varsin dikt utantill. Dikten skulle vara minst 15 rader lång. Barnen var jätte duktiga, jag var riktigt imponerad.

Ikväll hade alla tvåor (3 klasser) en soaré tillsammans. Barnen sjöng, spelade trummor, blockflöjt, läste dikter m m. Alla föräldrarna satt i gräset och såg på. Också det en mycket trevlig föreställning, men ibland blir det lite mycket. Och då har vi inte satt igång med julaktiviteterna än...

/Miriam

1 kommentar:

Christoffer sa...

Hej,

Jag heter Christoffer och driver sidan MittSydafrika.se. Jag skulle jättegärna vilja ställa några korta frågor till er om hur ni upplever Sydafrika.

Skulle ni vilja kontakta mig på christoffer08@gmail.com?

Mvh

Christoffer