fredag 9 oktober 2009

Ivars dag idag...?



I dag har Ivar haft sitt School rediness test, dvs skolmognadsprov. Klockan 8.00 fick han gå in i ett klassrum tillsammans med 5 andra barn. Där inne var det uppställt 5 skolbänkar med ett provhäfte framför sig och pennor. Jag ombads att återkomma kl10.00 för att hämta Ivar. När jag kom tillbaka fick jag informationen att han klarat sig och att jag inte skulle vara orolig. Examinator, eller vad man skall kalla det när barnen är 6 år, sa att det gått bra och han kunde följa instruktioner och utfört provet som man skulle, han klarade sig! Hon sa att han hade lite kvar när det gällde språkförståelsen, vilket är helt naturligt. Efter detta firade jag och Ivar med en glass och creme brulee, mums!

Vi hade precis kommit innanför dörren när vi hörde en krasch på övervåningen. Min första tanke var att nu har vi inbrott och det är någon som försöker att sticka. Jag sprang upp på övervåningen och det visade sig då att en golfspelare inte tyckte om den fina golfbanan utanför utan valt att slå in bollen i Ivars rum. Förutom Legot som jag precis bett Ivar att städa upp efter sig var rummet fullt med små små glasskärvor. Ingen städning för Ivar således... Facit: 5 golfbollar i poolen och en krossad ruta, inte illa på 7 månader...

Idag åker vi till Lapalala Wilderness Camp för att lära oss mer om djur och natur, trevlig helg!

/Stefan

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej !

GRATTIS IVAR !!! Jag skulle aldrig ha klarat det...
Vilken tur att ingen blev skadad av golfboll eller splitter.

Kram till Er alla / Harriet