onsdag 6 maj 2009

Vinteruniform


Tyra i vinter skjortan. Till denna kan även en stickad pullover användas

Tyra började skolan igen igår efter en månads lov, men hann hon bara gå en halv dag innan hon blev sjuk. Hon var hemma idag och får troligtvis vara hemma imorgon också. Tyras skola har 3 terminer à 3 månader och efter varje termin har eleverna en månads lov. I år infaller loven i april, augusti och december-januari (detta lov är ca 5 veckor långt). Innan Tyra blev sjuk hann vi ta kort på henne i hennes vinteruniform. Slipsen är lite lång, men det är clip-on och one-size som gäller, så det är bara att gilla läget.


Själv har jag haft min första Afrikaanslektion idag. Det svåraste var att hitta skolan där jag skulle ha lektionen. GPSen visade mig helt fel och jag var tvungen att ringa läraren och be henne guida mig. Min lärare är högstadielärare i en kommunal pojkskola och det var i hennes klassrum vi hade lektionen. Jag trodde först att vi hamnat i ett museeklassrum med kateder, gammaldags skolbänkar, svarta tavlan m m, men min lärare förklarade stolt att skolan byggdes för 90 år sedan. Inget, och då menar jag inget kan ha renoverats på den skolan sedan dess. Hon berättade även att skolan har flera duktiga körer och att jag bara måste komma på nästa konsert, hon skulle se till att jag får biljetter...

/Miriam

Inga kommentarer: