söndag 24 maj 2009

Helg i Centurion

Stefan åkte iväg i fredags eftermiddags med några vänner och jag har varit själv med barnen den här helgen. Det är första gången jag är själv en hel helg med alla barnen sedan vi kom till Sydafrika. Vi har träffat lite kompisar för att leka, men annars har vi tagit det ganska lugnt. Barnen vill helst ha fullt program och aktiviteter hela tiden, men det är inte så lätt att göra saker när man är själv med 4 barn.

Igår gick dörren till Ivars rum i baklås, med Axel inne i rummet. Jag försökte att skruva loss låset, dyrka upp dörren och att klättra upp på Ivars balkong för att ta ut Axel den vägen, men ingenting lyckades. Ingen av våra närmaste grannar var hemma heller och jag kunde inte lämna Axel inlåst i rummet och åka iväg för att hämta hjälp. Försökte ringa runt lite, men självklart var det ingen som bor i närheten som svarade... Under tiden började Axel bli mer och mer ledsen och började banka på dörren. Jag fick tips av en kompis att ringa till Security på vår Estate. De var hos oss på 5 minuter och dyrkade upp dörren. Dörren har några fula märken nu, men huvudsaken var att vi fick ut Axel, som satt inlåst ca 45 minuter.

Idag fick Ivar ett getingstick på tungan. Lite otäckt och han skrek som en galning, men han blev inte speciellt svullen, jag antar att det inte är någon fara då.

P.S. Tredje golfbollen i poolen idag! D.S.

1 kommentar:

Granatherna sa...

Hej,
Det lät ju som värsta If-reklamfilmen med både dörr i baklås och getingstick på tungan. Skönt att det löste sig till slut.
Hoppas att Ivar bättrar sig.
Johan&Co