torsdag 2 april 2009

Första besöket
I tisdags morse (forra veckan) landade Margareta på OR Tambo I Johannesburg. Stefan var där med alla 3 killarna för att hämta henne. Barnen har sett fram emot farmors besök länge, det var ingen av killarna som ville gå på dagis i tisdags. Jag tror att Margareta börjar känna sig utvilad nu (hon ser mycket piggare ut nu än i tisdags i alla fall). Igår var hon med Tyra pa hennes svenskundervisning i Pretoria och idag är det lägligt nog Grandparent’s Day på dagis. Ivar har berättat att de har förberett en liten dans dagen till ära, men annars vet jag inte så mycket om vad som kommer att hända på Grandparent’s Day.
Hela familjen har varit friska ända sedan vi kom till Sydafrika i januari (måste vara rekord!), men den här veckan slog förkylningarna till. Typiskt att vi ska bli sjuka när Margareta är hos oss! Stefan, Noah, Axel och jag har drabbats hitills, men efter läkarbesök är vi definivt på bättringsvägen. Det sägs att sjukvården ska vara väldigt bra i Sydafrika och jag vet inte om jag kan uttala mig riktigt efter ett besök, men det är defintivt större utdelning pa recept! Ni som arbetar inom svensk sjukvård ska kanske inte se för noga på nedanstående bild, som visar medicinen som vi 4 sjuklingar fick utskriven för våra svåra förkylningssymtom.
I lördags hade vi en inflyttningsfest, så vi har ägnat de senaste 2 veckorna åt att packa upp alla kartonger, ta ner chintzgardiner och fula gardinstänger, hänga upp nytt m m. Huset börjar äntligen likna ett hem. Vi ska ta lite kort pa insidan av huset, så ni far se hur det ser ut.
/Miriam

1 kommentar:

Karin sa...

Skönt att se att farmorn kommit fram på riktigt. t.o.m. bildbevis. Hoppas Ni alla frisknat till ordentligt nu. Här har våren kommit och vi tog vår första solning på balkongen igår. Stor kram från oss i U-a genom Karin