torsdag 23 april 2009

Gästblogen


Ja, s å är det tyvärr slut på min vistelse här hos Stefan och Miriram och barnen. Tiden sen den 24 mars har gått alldeles för fort, och om några timmar så flyger jag hem igen. Jag kan inte beskriva allt jag vart med om. Det finns inte ord nog !!!!!. Tänk er att få färdas med bil, från Krugerparken med så många djur vi fick se, bl.a. giraffer, zebror, elefanter, krokodiler och många fler. Så var vi hemma här i Centurion och gjorde utflykter. Miriam och jag var på Apartheidmuseet, vilket var en stark upplevelse. På påskdagens morgon startade vi vår långa resa mot Kapstaden, och efter två dagar nådde vi målet. Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka, när vi första dagen kom in till hamnområdet i själva centrum. Solen strålade, båtar i hamnen och så många olika människor som fanns där. Det var så stort att jag fick uppleva allt detta. Vi hann med att besöka Robin Island där Nelson Mandela var fängslad, Jag !!!!! åkte linbana upp till Taffelberget med ofantlig utsikt. (vi var alla däruppe förstås). Godahoppsudden inte att förglömma heller. Jag har svårt att sortera alla minnen. Det kommer att ta tid. Naturens olika skiftningar finns på min näthinna, alltifrån milsvida slättlandsområden i halvökentrakter, bergformationer med djupa stup eller mjuka kullar. Sydafrika Är SÅ VACKERT !!!!!!!!!!!!!!. Stefan kommer säkert att låta er uppleva en del av detta med sina bilder. Det känns svårt att lämna Miriam och Stefan och barnen, och inte få träffa dem alla på lång tid igen men nu vet jag att de har det bra här och att de får uppleva så mycket som kommer att berika dem alla. STORT TACK för allt. Kram Farmor

Inga kommentarer: