torsdag 19 mars 2009

Golf...

I tva dagar har jag nu forsokt att spela golf. Igar kom jag till 8 halet sedan oste regnet ner och vi fick avbryta. Innan vi han komma till klubbhuset sa var jag sa blot som om jag hade stallt mig i duschen. Banan jag spelade pa var Irene Country Club som ligger nastgards till dar vi bor. Irene ar ett omrade med kulturhistorisk anknytning. For er som ar insatta i Sydafrikas historia ar det ett omrade dar den gamle regeringschefen Jan Smuts bodde och verkade. Det var harifran som han reste in till Pretoria dar hans kontor fannas. Jan Smuts var inte bara poitiker utan hade en bakgrund som General. Vart annat lordag ar det marknad i Irene pa hans gamla agor. Hans hus ar idag ett museum som annu inte har besokts.

Efter att det sedan igar kvall har regnat hur mycket som helst var hemma banan Centurion Country Club avstangd sa att morgonrundan pa 9 hal blev installd. Bada banorna haller mycket hog klass och greenerna ar forstklassiga. Priset for en runda ar hutlosa 130 SEk... jamfor det med Stockholmspriserna pa 600-700 kr om det racker.

Den stora skillnaden pa banorna har och i Sverige ar att banorna har ar mycket langre. Ett par 3 hal kan vara sa langt som over 200 m och hela banan for herrar kan latt ga over 6500 m.

Horde foresten att det var en operaliknande lat som vann melodifestivalen. Nar vi far bredband ska vi lyssna pa latarna...och se om ratt lat vann. Rosta garna pa var egen lilla matning har brevid :).

Hur som helst efter detta golfinlagg ska jag forsoka komma i vag och ata lunch innan Tyra ska hamtas fran Skolan, sedan hamtas pojkarna.

/Stefan

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken bra blogg! Vad kul att få höra att ni börjar komma tillrätta och trivs med livet. Hälsa alla från oss. Vi har själva just kommit hem ifrån Kläppen där vi har åkt skidor en vecka. Jakob kom också igång att åka lite skidor mot slutet på veckan, så då kunde vi åka tillsammans allihopa - mysigt.
Hälsningar John Terlinder

Karin Eriksson sa...

Hallå! Nu väntar vi få höra om farmor kom rätt????
Hälsa i så fall! Karin

Anonym sa...

Milionen baby,
Har du kvar samma jobbmail? Om inte så kan väl maila mig marco polo det gäller torsö och veckofördelningen...