torsdag 5 mars 2009

Billigt flyg?

Just nu verkar Lufthansa ha billiga flyg till Sydafrika. Ga garna in och kolla pa deras hemsida. Vi har markt att man kan surfa pa de resevaruhus och soka biljetter och se vilket bolag som har billigt flyg. Sedan bokar man pa flygbolagets egen hemsida. Man kan fa biljetter for nerat 4500 sek om man har tur. Forsta gasten kommer den 23 mars, dvs Margareta min mamma. Hon stannar i fyra veckor over pask och vi ska forsoka komma ner tikll Kapstaden med bil, en resa pa cirka 140 mil enkel tur.

Idag gick jag min forsta golfrunda. Resultatet ar jag val kanske inte sa stolt over men en bra borjan var det med de nyinskaffade jarnklubborna. Jag har ocksa idag blivit medlem i Centurion Country Club, vilket gor att jag hoppas komma ut ett par ganger i veckan.

Tyra har haft Speech i skolan denna vecka, vilket inneburit att hon i cirka 3 minuter fick halla foredrag om ett kroppsorgan, och hon hade valt orat och horseln. Det gick mycket bra och det ar inte utan att man ar lite stolt med tanke pa att hon bara har gatt i engelstalande klass sedan mitten pa januari. Da kan tre minuter vara kanska langt pa ett annat sprak an sitt modersmal.

/Stefan

1 kommentar:

Elisabeth sa...

FAntastiskt vad de lär sig. Det kommer att fortsätta! Johannes fick Super mycket beröm på det första föräldramötet på secondary school. Jättekul, när man tänker på den resan han gjort. Kul med skridskoåkning och tand också. Kram! Elisabeth