tisdag 15 mars 2011

Tisdagsrapport

Efter några ovanligt varma och regnfria veckor, hade vi ett ordentligt åsk- och regnoväder natten till måndag (det regnade 70 mm på mindre än ett dygn) och nu regnar det igen. Det har även svalnat av ordentligt, vilket faktiskt är rätt skönt på nätterna.

Annars är det inte så mycket som händer just nu, vi är mitt inne i en helt vanlig vecka. Det verkar inte heller vara några större kriser i Sydafrika just nu, utan de stora samtalsämnena på jobbet är jordbävningen i Japan, Gaddafi och Cricket VM.
Miriam

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vänner! Saknar er ... kom hem snart så vi får ses! Kram malin :-)

Isabel sa...

Hejsan
Trevlig blogg.

Jag heter Niclas och såg er blogg när jag letade lite om Svenskar som bor i Johannesburg.
Min fru Linda har fått jobb i Johannesburg ett projekt på 6 veckor på Google.
Jag o våran dotter Isabel kommer att åka med ner.
Så nu undrar jag om du har tips idéer om vad vi kan göra medans Linda jobbar.
Spelar själv golf med hcp 3
Finns det andra Svenskar?
Vi kommer att komma ner första veckan i maj.

Tacksam om du/ni kan hjälpa mig.

Med vänlig hälsning

Niclas

hellqvist42@gmail.com

zetterlinds sa...

Malin! Jag åker till Sverige 3 dagar nästa vecka, men tyvärr bara till Stockholm. Ser jätte mycket fram emot att ses i sommar!!
Niclas! Välkommen till Sydafrika. Jag vet att Stefan och du haft lite mailkontakt.
Miriam