lördag 19 mars 2011

Regnig början på långhelg

Här i Centurion fortsätter regnet att bokstavligen ösa ner! Istället för poolhäng och grillning har vi ägnat lördagen åt inomhusaktiviteter. Ivar, Tyra och jag började dagen mycket tidigt med att åka till ishallen. 05:30 hade Tyra sin konståkningslektion och 08:00 började skridskoskolan för Ivar och mig. Det känns lite lustigt att lära sig åka skridskor i Sydafrika (nej, jag har aldrig riktigt kunnat åka förut), men det är riktigt roligt och både Ivar och jag har gjort stora framsteg. Idag var sista lektionen, men redan i början på maj sätter nästa omgång av skridskoskolan igång, och då ska vi nog båda fortsätta.

På eftermiddagen åkte hela familjen på bio och såg "Tangled" (vet inte vad den heter på svenska, men det är Rapunzelfilmen). Barnen tyckte den var riktigt rolig! Hela 120 Rand (ca 105 kr) fick vi betala för familjens (6 personer) biobesök idag!! Något vi helt klart kommer att sakna i Sverige.

Imorgon skulle Stefan spela golf, men det är tveksamt om det blir något i det här regnandet. Jag flyger till Sverige imorgon kväll för en kort jobbresa. Tyvärr missar jag därmed måndagens helgdag, Human Right's Day, och det är aldrig roligt att missa en helgdag. Stefan funderar på att fira dagen med att åka med barnen på en dagssafari till Pilanesberg.
Miriam

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig resa ... hälsa alla!
Planera in nästa jobbresa den 14-15 maj :-) Kram m.

zetterlinds sa...

Ska försöka... Skulle vara så roligt!
Miriam