måndag 24 januari 2011

Status????


Hittade denna artikel i Aftonbladet idag om att det är status med 4 barn!! Jag tror att den som har skrivit denna artikel inte har varit hemma hos en 4-barnsfamilj, speciellt inte på morgnarna eller när 4-barnsfamiljen ska åka iväg någonstans.

Det senaste dygnet har kännts allt annat än idyllisk och statusfylld hemma hos Zetterlinds. Det började med att Noah tappade Ivars Nintento DS, så att det gick sönder, sedan ägnade Stefan och jag ca en halvtimme åt att försöka hitta Noahs badmössa och imorse var Ivars judodräkt borta.. Droppen var nog ändå när Axel undrade varför han alltid fick samma mat i lunchlådan (han har gått i skolan i 8 dagar). Och jag som verkligen har ansträngt mig för att variera luncherna, köpt termosmugg till nudlar, chili m m.

Det statusfyllda består kanske i att livet blir lite mer komplicerat och lite dyrare med 4 barn. Familjebiljetter avser nästan alltid familjer med 2 barn, (någon enstaka gång 3 barn) och familjerum för 6 personer finns inte. Och sedan är det det här med bilen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är de härligaste 4-barnsföräldrar man kan tänka sig !!!
Kram vännen /malin ;-)

Jennie Wincent sa...

Jag tänkte på er härom morgonen när vi hade fullt sjå att få fart på Elle. Vi är två vuxna på ett barn... Hatten av för er, mina vänner, ni gör det bra!

/Jennie