söndag 26 september 2010

Jag njuter!


Denna helgen var en långhelg i Sydafrika eftersom man i fredags hade en offentlig helgdag. Det var "Heritage Day". Många Johannesburg-/Pretoriabor reser bort denna helg och vi var glada att inte vara ute på vägarna. I stället har vi varit på bio, ätit ute, haft kompisar här och bara njutit av att vara tillsammans. Barnen har sedan länge badat i poolen, men nu har även jag vågat doppa mig eftersom den ändå kommit upp i 22 grader... Veckan som kommer blir lite spännande och på fredag åker vi till Hermanus för att kolla på Valar. Det har vi sett fram emot en längre tid och nu äntligen ska det bli av. Valsäsongen har börjat och Hemanus "is the place to visit". Med lite tur hinner jag även få tillbaka mitt kameraobjektiv som jag lämnade in på Nikon i mars... Den senaste veckan har det även blivit klart att vi kommer till Sverige över jul och kanske, kanske, hoppas, hoppas att kommer det att finnas snö, någon som längtar? Det blir i alla fall en kontrast mot de 30 grader som vi haft de senaste veckorna...

/Stefan

Inga kommentarer: